субота, 21 лютого 2015 р.

Інтегрований урок в 2 класі



ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК В 2-МУ КЛАСІ

Тема. Віночок різнокольорових віршиків

§  Читання: А.Мястківський «Веселочка», Є.Горева «Кольоровий віршик», Г.Тарасенко «Загадки».
§  Я і Україна: Символи моєї держави. Український вінок
§  Трудове навчання: Український віночок як прикраса та оберіг.

Мета. Шляхом інтеграції уроків читання та трудового навчання, реалізувати таку мету: ознайомити учнів зі змістом терміну «різнокольорові вірші», вчити правильно і виразно читати вірші, розвивати естетичне сприймання краси природи, виховувати емоційну чутливість учнів до довкілля, створити колективну композицію «Віночок».

Тип уроку: інтегрований.

Обладнання. Фотоілюстрації, малюнки, картки зі словами, картки-блискавки, репродукція картини К.Трутовського «Одягають вінок».


Хід уроку.

І. Організаційна частина.
- Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Гадаю, що і ви, як і я, дуже раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось.

ІІ. Стимулювання навчально-пізнавальної діяльності.
1. Актуалізація знань.
- Наш урок я хочу розпочати віршем Тамари Коломієць, вслухайтеся, діти:

Як на білих сторінках
в лад поставити в рядках
Звичайнісінькі слова -
Починаються дива...

- Які ж дива трапляються зі словами, які стають в лад у рядках? (Утворюються вірші)
- Яка головна особливість вірша? (Кінці рядків звучать однаково або подібно)
- Як називається така співзвучність? (Рима)
- Яких українських поетів ви знаєте? (Т.Шевченко, Л.Українка, Ліна Костенко, М.Рильський, Тамара Коломієць)

2. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над віршами, але ці вірші будуть дещо незвичайні. Чим? Дізнаєтесь потім.

3. Знайомство з казковим гостем.
- А насамперед, я хочу вас познайомити з маленькою україночкою Оленкою (вивішую малюнок):

До барвистого віночка вишиваночка-сорочка,
Фартушок і чобітки, різноколірні стрічки.
Це – Оленка-українка,
Як вона співає дзвінко!
Як сміються оченята,
Як танцюють ноженята!
(Наталка Поклад)

- Оленка принесла для вас три завдання (на дошці, в перевернутому вигляді)
         1. Відгадайте загадку.
         2. Складіть слово.
         3. Створіть композицію «Віночок».


ІІІ. Робота над віршем А.Мястківського «Веселочка».


1. Підготовча робота до опрацювання вірша А.Мястківського «Веселочка».

а) Відгадування загадки.
- І ось перше завдання (відкриваю) – «Відгадайте загадку»:

Понад гори, понад ліс, виріс в небі диво-міст.
Хоч знайомий дітям всім, та ніхто не йде по нім.
Має міст аж сім шарів, із веселих кольорів.

- Що це? (Веселка) (Перевертаю малюнок веселки, попередньо вивішений на дошці.
- Так, це веселка – окраса неба, дивовижне явище природи. Де і після чого її можна побачити? (Після літнього дощу на небі)

б) Робота з деформованими словами.
- Відновіть назви кольорів веселки, написані на дошці:
вонийчер    червоний
жеоранвий     оранжевий
тийвож     жовтий
ленизей     зелений
кибланийт     блакитний
ійнис    синій
лефіовийто     фіолетовий
(діти відновлюють деформовані слова і прикріплюють стрічку відповідного кольору)
- Чудова кольорова веселка утворилася у нас. І вірші, над якими ми будемо прцювати, теж будуть різнокольорові.
- А почнемо із кольорового вірша А.Мястківського, який так і називається «Веселочка»

2. Виразне читання вірша вчителем.
- Про що йдеться мова у вірші (Про веселку)
- Що робила веселка (Роздавала кольори)

3. Підготовка до читання дітьми
- Прочитаймо слова, записані на дошці, за мною
барвиста          соковито-зеленого
                                      назавжди          непомітно
погаснувши          світанкового синього

4. Словникова робота
- Що значить слово:
«барвиста»? (Різнокольорова)
«світанково-синій»? (Синій колір неба на світанку)
«соковито-зелений»? (Яскравий зелений)

5. Самостійне читання дітьми.
- Прочитайте і підготуйтесь до виразного читання

6. Вибіркове читання.
- Прочитайте рядки, де йдеться мова про те, над чим засвітилась веселка?
- Кому вона подарувала жовтий колір?
- Хто буде соковито-зеленого кольору?
- Кому дала блакитний колір?
- Кому залишила синій?
- Де подінеться веселочка?
- Чи залишає щось собі?
- Прочитайте рядки вірша, які стосуються малюнка в підручнику
- Як ще називають веселку? (Райдуга)
- Чи вірне твердження, що цей вірш кольоровий?

ІV. Опрацювання вірша Є.Горевої «Кольоровий віршик»
- Ще один кольоровий віршик написала Є.Горева, він так і називається «Кольоровий віршик».

1. Виразне читання вірша.
- Правда, чудовий вірш?
- Про які квіти йдеться в ньому мова? Про які дерева?

2. Самостійне читання дітьми.
- Прочитайте самостійно

3. Тлумачення виразів (на дошці)
- Поясніть, будь-ласка, значення цих виразів:
червоне сонце догора
кульбабка тиха жовтіється
зелені клени стали колом

4. Гра «Фото-око». Вибіркове читання
- Яким потрібно бути під час цієї гри? (Пильними і швидкими)
- Прочитайте речення, в яких згадане це слово:
сині   голубі   жовтіється   зелене   жовтим   червоне

5. Доберіть риму до слів.
стежині    колом     двора     собі
сині     полем     догора     голубі
- Які фарби потрібно взяти, щоб намалювати картину до цього вірша?
- Розкажіть, який би малюнок намалювали ви до цього вірша?

V. Фізкульт-хвилинка
Встаньте, діти, посміхніться, землі нашій поклоніться,за щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться, в різні боки нахиліться, веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте і за парти тихо сядьте.

VI. Творча частина
1. Гра «Складіть слово».
- А тепер Оленка пропонує друге завдання (відкриваю) - «Складіть слово».
- Ось воно (вішаю)
т в и к і
4  2  5   1  3
- Що це за слово? (Квіти) (перевертаю картку)

2. Розповідь-бесіда про український вінок
- Квіти! Скільки прекрасного, чарівного, загадкового несуть вони в собі. В них всі кольори веселки. На землі сила-силенна квітів, але у кожного народу є найулюбленіші – це квіти рідного краю, квіти-символи.
- Які квіти-символи України ви знаєте? (Чорнобривці, мальви, барвінок, волошки, маки...)
- В українського народу є чудовий давній звичай: молоді дівчата в доповнення до барвистого костюма прикрашають голову вінком з квітів. Саме таку молоду українку зобразив на картині художник Маковський (вивішую репродукцію картини Маковського «Українська дівчина»)
- Вінок був не тільки прикрасою, а й оберегом, символом життя, символом дівоцтва (вивішую зображення вінків). Кожна квітка в ньому щось символізує: волошка – красу, ромашка - доброту, ніжність, мак – перемогу любові над ненавистю, барвінок – життя. А ще в вінок вплітали мальву, кетяги калини, дереві, безсмертник, півонію, листки любистку. Кожна з цих рослин лікар і оберіг.
- Всього нараховується 77 видів українського вінка. За традицією віночок дівчата починали носити з трьох років. У чотири роки плівся інший вінок. Для семирічної дівчинки плели віночок із семи квіток, а весільний вінок дівчата одягали лише один раз – на власне весілля.

3. Опис картини Трутовського «Одягають вінок»
- Дуже любив відтворювати в своїх картинах побут і звичаї українського народу відомий український художник Костянтин Трутовський. Давайте поглянемо на його картину «Одягають вінок» (вивішую). Художник зобразив, як молода мати або старша сестра прикрашає квітами малу дівчинку, одягнену у святковий одяг і намисто. За вдяганням уважно спостерігає хлопчик, можливо братик дівчинки. Твір сповнений тепла з щедрого літа, глибокої поваги художника до життя українського народу.

4. Створення композиції «Віночок».
- Нарешті прийшов час третього завдання від Оленки (відкриваю) - «Створіть композицію «Віночок».
- Створювати ми його будемо ось тут (показую)
- Як ви бачите – листочки вже є, на вистачає квіточок. Віночки плели різні – з живих квітів, паперові, з тканини. А наші квіточки незвичайні, вони – із солоного тіста. Тож зараз ми їх розфарбуємо, а потім по черзі їх прикріпимо.

- Приберіть підручники та візьміть кожен свою заготовку і фарбу відповідно кольору вашої квіточки, покладіть на листочок паперу і розфарбовуйте. Працюйте охайно і старанно. В разі потреби, користуйтесь вологими серветками. Хто розфарбує – піднімайте руку.

5. Самостійна робота дітей.

6. Створення композиції

7. Обговорення колективної роботи.
- Наш віночок майже готовий, не вистачає лише кольорових стрічок (прикріплюю)
- Кожна з них теж є символом: коричнева – земля-ненька, жовта – символ сонця, зелена – символ життя і молодості, блакитна і синя – колір неба і води, оранжева – символізує хліб, фіолетова – символ мудрості, малинова – символ щедрості, рожева  - символ достатку, біла – символ чистоти душі.
- Що вам нагадують різнокольорові стрічки? (Веселку)
- Чи сподобався вам результат нашої роботи?

VII. Підсумок уроку.
1) Складання сенкану
- І у підсумок, складемо сенкан на тему «Вінок»
- Нагадайте, будь-ласка, що таке сенкан? (мініатюра із 5-ти рядків)
Можливий варіант:
1. Вінок
2. (Який?) Різнокольоровий, барвистий
3. (Що робить?) Оберігає, прикрашає
4. Вінок – це...
5. Оберіг

2) Гра «Мікрофон»
- Що нового ви дізналися на уроці?






Немає коментарів:

Дописати коментар