неділя, 15 лютого 2015 р.

Сценарій виховного заходу "Права дітей!



1. Школярику! Права дитини
Ти мусиш вивчити сумлінно.
Це так потрібно, так важливо
Напевно знати в наші дні:
Коли с тобою справедливо
Вчиняють, а коли і ні.

2. Права необхідно знати,
Щоб вміти себе захищати
В біду не потрапляти
Та закони країни знати.

І. - Доброго дня, друзі! Ми зібралися для того, щоб поговорити про права дітей, тобто про ваші права!
Я маю право жити на Землі,
Творити, дихати, учитись,
Примножувать багатства всі її,
Своєю Україною гордитись.
Я маю право Україну восхвалять,
Боротися за неї і за честь стоять,
Безкрайнії поля її любити
І щовесни журавликів із вирію зустріти.
Я маю право на веселку і весну,
На щедру осінь і на тепле літо,
На зиму, так безмежно чарівну,
І на поля із стиглим житом.
На золотаве сонце в небесах,
Що щедро Україні зігріває
На соловейка спів в гаях
І на любов батьків, безмежну і безкраю.
Не меркнуть зорі, йдуть у небуття,
Бо мають право вік світити.
Я ж маю право на життя,
Я гідно мушу жити.

ІІ. - Кожна людина має властиві лише їй почуття, здібності, характер. Як же зробити так, щоб такі різні, не схожі один на одного люди все ж таки жили, поважаючи один одного?

ІІІ. Для цього існують правила, які керують стосунками між людьми.

За правилами треба жити –
Бо ми живемо між людьми.
Все треба правильно робити,
Щоб бути гарними дітьми.

- Ти заходиш до школи – і перед тобою на стіні правила поведінки учнів. Сідаєш у трамвай, автобус, тролейбус – перед тобою правила користування міським транспортом.
- Заходиш у кінотеатр – і тут свої правила, яких повинні дотримуватись глядачі. Навіть на пляжі є свої правила поведінки.
- Коли ти йдеш вулицею, ти – пішохід і зобов’язаний виконувати Правила дорожнього руху.
- Але є такі правила, що обов’язкові для всіх громадян країни. Це такі правила, що встановлюють порядок у всій державі, обов’язки кожного громадянина та його права. Такі правила називаються державними законами. Головний закон держави – Конституція.
- Ця невеличка книжечка містить статті, в яких сформульовані права і обов’язки громадян України. Була вона прийнята 28 червня 1996 р. верховною Радою України.
- Закони держави повинні захищати людину, її права. Таких прав дуже багато: на життя, житло, харчування, медичну допомогу, знання, відпочинок.
- Крім прав, у громадян є обов’язки перед Вітчизною, своїм народом, іншими людьми, перед своїми рідними і близькими. В Конституції записані такі обов’язки: піклуватися батькам про дітей, а дорослим дітям – про непрацездатних батьків, захищати Вітчизну, охороняти природу, сплачувати податки.
- Діти мають особливе право на піклування і допомогу з боку держави. Але, на жаль, життя, здоров’я, навчання, щастя дітей усього світу недостатньо захищені. Сьогодні у світі 250 млн. дітей живуть за рахунок важкої праці, жебрацтва, пограбувань, 30 млн. не можуть навчатися, 5 млн. щороку помирають від хвороб, поширюється торгівля дітьми.
ІV. – Одне з найстрашніших лих людства – війна. Шість років тривала Світова війна і закінчилась у 1945 р. Загинуло понад 60 млн. людей.

Найбільше я хочу,
Щоб мир був на світі,
Як небо – у зорях,
Так сад наш – у цвіті.

Найбільше я хочу,
Щоб сонце щоранку
Зі мною віталось.,
Присівши на ганку.

Найбільше я хочу,
Щоб рідна матуся
Всміхнулась мені,
Коли я усміхнуся.

І тоді всі люди світу вирішили об’єднатися для захисту прав людини, створивши 10 грудня 1948р. Організацію Об’єднаних Націй. Її завдання – підтримувати мир і безпеку в усьому світі (картинка).

V. Держави, що увійшли в ООН, (серед них є також і Україна) підписали Загальну Декларацію прав людини – документ, в якому вони пообіцяли одна одній і своїм народам забезпечити громадянські права й свободи, рівність усіх перед законом, особисту недоторканність, свободу совісті та віросповідання.

VІ. Міжнародний день захисту дітей було проголошено в 1949 році. Захист дітей – необхідна і наполеглива праця. Щоденно на планеті помирає 80 тисяч дітей з голоду, 40 тисяч – від дефіциту ліків і медичної допомоги, а в Україні щорічно збільшується кількість дітей, що постраждали внаслідок Чорнобильської аварії.

Ясніє в щасті лиш планета кольорова,
Хай грім і бурі не торкаються її,
Дитячий гомін дзвінко ллється знову й знову,
І щиро манять обрії ясні.
Спів радісний під небом лине,
Летить в блакить парад пісень,
Нехай же стане днем дитини
У всьому світі кожен день.

VІІ. Але в Декларації говорить ся про людей взагалі – і жодного слова про дітей. Соме тому в 1989 році ООН прийняла окремий документ під назвою «Конвенція про права дитини». Конвенція – це міжнародна угода. В ній держави беруть зобов’язання дотримуватись прав кожної дитини. Цей особливий документ було ратифіковано 191 країною світу. І наша держава підписалась під цим документом, а це значить – пообіцяла піклуватись про своїх маленьких громадян. Конвенція ООН про права дитини набула чинності в Україні з 27 вересня 1991 року і з цього часу є частиною національного законодавства. Конвенція ООН про права дитини містить 54 статті, я яких описано 40 прав, які має дитина.
Знайте, що усі ви рівні
Від народження в правах,
І людина – змалку вільна,
Наче в небі вільний птах...

Знайте ж: змалечку всіх діток
Треба вчить, оберігать,
І ніхто в усьому світі
Їх не сміє ображать!

Всі діти вільні і всі рівні,
І треба всім нам дружньо жить.
Тож ми ще змалечку вчимося
Всіх поважати і любить.


- Щоб вміти себе захищати, в біду не потрапляти, давайте завжди пам’ятати свої права:

- Кожна дитина має право на життя.

- Кожна дитина має право на освіту.

- Кожна дитина має право на медичну допомогу

- Кожна дитина має право на дозвілля

- Кожна дитина має право на турботу з боку дорослих

- Кожна дитина має право на корисну і якісну їжу

- Кожна дитина має право на відпочинок

- Кожна дитина має право на захист від експлуатації фізичною працею

- Кожна дитина має право на захист від фізичного та психологічного насильства

- усі діти, незалежно від кольору шкіри, мови, релігії, статі мають рівні права.


- Кожна дитина має право на збереження сімейного зв’язку

- діти-інваліди мають право на турботу про їх фізичний і психологічний стан.
- „Я маю право!” – „ Чому ви порушуєте мої права?” – такі слова часто слугують виправданням лінощів, пасивності, прагненням отримати щось, нічого не даючи взамін. Виходять мати і донька.

М. - Доню, я йду на роботу. Будь ласка, прибери у своїй кімнаті, помий після себе посуд, сходи у магазин.
Д. - Але ж мамо, у мене завтра контрольна!
М. - Якщо поквапишся, встигнеш і хатню роботу виконати і до контрольної підготуватися.
Д. - Між тим, Конвенція про права дитини захищає мене від будь-якої роботи, що перешкоджає здобувати освіту.
Уч. - У Конвенції мова не йде про щоденну хатню, посильну для дитини, роботу, а про експлуатацію дітей та прийом їх на роботу. Самообслуговування не може стати на заваді здобуттю освіти.

Входить мати і син
М.- Скільки можна казати тобі – після одинадцятої години ти маєш провести своїх гостей.
Ваша набридлива музика дратує всіх!
С. - Але мамо! Ти все одно ще не спиш. До того ж, я маю право на дозвілля і на свободу мирних зібрань.
Уч. - У даному випадку поведінка сина утискує права інших членів родини, що є порушенням порядку.

Сцена 1
Син:- Мамо, так їсти хочеться! Швидше дай поїсти!
Мати:- Помий спочатку руки. Із брудними руками за стіл не дозволяю сісти.
Син:- Це насильство над особистістю! Ми сьогодні у школі вивчали права дітей.
Бабуся:- Онучку, сходи в аптеку за ліками, щось тиск піднявся.
Син:- Бабусю, ти не маєш права експлуатувати дитину.
Батько:- Сину, берись за уроки.
Син:- Але мене на дворі чекає Мишко, щоб пограти в футбол
Батько:- Поки не зробиш уроки, надвір не підеш, інакше я тебе покараю.
Син:-  Це проява жорстокості!

Уч:- Окрім прав, діти мають і обов’язки. Деякі з них обов’язково тісно пов’язані з правами. Діти зобов’язані дотримуватися законів та правил, які існують у суспільстві:
-          щоденно ходити до школи
-          на уроки не спізнюватись ніколи
-          вчитися старанно
-          поводитись бездоганно
-          і виконувати вправно всі доручення свої
-          завжди іграшки складати
-          у кімнаті прибирати
-          за кімнатними рослинами теж потрохи доглядати
-          і батькам своїм, звичайно, допомогти не забувати.





Виходить Василько

Щось нездужаю сьогодні...
Тому до школи не піду
І не буду умиватись,
Краще трішки полежу
Потім з’їм я пиріжок
І вип’ю „Пепсі-коли”!
Більше у ту школу
Не піду ніколи!
Телевізор подивлюся,
Подрімаю трішки
Хай від тої школи
Відпочинуть ніжки.
Там же бігать треба
І треба стрибати
Треба літери вивчати
Треба рахувати
Е, ні! Краще дома на дивані
З моїм котиком пограюсь

Котик
Я щоранку умиваюсь,
Чищу свої зубки
І розчісую старанно
Гарно свою шубку.
Плигаю щоранку вліво,
Плигаю щоранку вправо.
З задоволенням роблю
фізкультурні вправи.
Якби спортом не займався,
якби цього не робив,
Як тоді б я так завзято,
вправно так мишей ловив?
Як хочеш все в житті встигати,
то треба часом дорожить.
І треба трохи менше спати,
В житті ловити кожну мить.
Життя усім лиш раз дається,
Тож не проспи удачу ти.
Вона від тебе відвернеться,
як будеш лінюхом рости.

Василько
Не болить нічого в мене!
Зараз я зберусь до школи.
Згоден бути я спортсменом,
І не лінуватимусь ніколи!




Пісня «Грицю...»

Уч.
Нема ні миру, ні любові,
Розтануло і звезло вмить.
Розбив Віталік носа Вові
І той заплаканий стоїть.

Замазали весь зошит Галі,
Погане слово хтось сказав,
Пішла біда гуляти далі,
Хто ручку Колі поламав.

Скубнули Таню за косичку,
вона ображена мовчить.
З книжками скинули поличку...
Ну як в такому класі жить?

І ти, й твої товариші,
І ваші друзі всі по класу,
Живіть із сонечком в душі,
на ненависть не гайте часу!

Коли вам краще жити:
Коли сміються діти? (Так)
А чи тоді, як всі кричать,
І їм не можна ради дать? (Ні)

Бабусі хлопчик допоміг,
Він, діти, добрий хлопчик (Так)
Тепер усі скажіть мені,
У сварці добре жити? (Ні)

А як немає забіяк,
Тоді усім прекрасно? (Так)
А як серця у всіх ясні,
То вам погано, діти? (Ні)

Реве та трощить все чудак,
Це теж погано, діти? (Так)
Тоді іще скажіть мені,
Як діти б’ються, добре? (Ні)

Звичайно, краще в мирі жити
І з усіма дітьми дружити.
Щоб всі веселими були
У мирі й злагоді жили.

Треба дітям всього світу,
Не сваритись, а дружить.
І по правилах хороших,
По закону треба жить.
Усі
Поважайте права інших і не
забувайте про свої обов’язки.

Ніколи зла нікому не творіть,
Бо зло вертатися погану звичку має,
Добро творіть, усім добро робіть.
І втоми серденько нехай не знає.

З любов’ю в серці, з радістю ростіть,
Учіться людям сонечком світити,
І доброту в своїй душі носіть,
У мирі й злагоді тоді ми будем жити!

Мораль і право, право і закон –
Рушійні сили для життя людини.
А їх знання задасть нам вірний тон
У розвитку держави України!

Немає коментарів:

Дописати коментар